Welcome, Guest. Please login or register. Did you miss your activation email?

Author Topic: Problem with 'Hello SFML'  (Read 18108 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Problem with 'Hello SFML'
« on: April 25, 2012, 09:36:59 am »
I am new with SFML, Windows 7/64, Visual Studio 2011.

First time, the Text 'Hello SFML' is not displayed, until move the mouse into the window.
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

Laurent

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 32504
    • View Profile
    • SFML's website
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #1 on: April 25, 2012, 09:40:13 am »
Your drawing code is inside the event loop, so nothing is drawn until something happens to the window. The tutorial's code is correct, read it carefully.
Laurent Gomila - SFML developer

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #2 on: April 25, 2012, 10:00:08 am »
Sorry .. I see .. and now my next question:
1>sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj)" oder ..
Linker:
/OUT:"C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\TestSFML.exe" /INCREMENTAL /NOLOGO /LIBPATH:"C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\lib" "sfml-system-s-d.lib" "sfml-window-s-d.lib" "sfml-graphics-s-d.lib" "sfml-network-s-d.lib" "sfml-audio-s-d.lib" "kernel32.lib" "user32.lib" "gdi32.lib" "winspool.lib" "comdlg32.lib" "advapi32.lib" "shell32.lib" "ole32.lib" "oleaut32.lib" "uuid.lib" "odbc32.lib" "odbccp32.lib" /NODEFAULTLIB:"LIBCMT" /MANIFEST:NO /ManifestFile:"Debug\TestSFML.exe.intermediate.manifest" /ALLOWISOLATION /MANIFESTUAC:"level='asInvoker' uiAccess='false'" /DEBUG /PDB:"C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\TestSFML.pdb" /SUBSYSTEM:CONSOLE /PGD:"C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\TestSFML.pgd" /TLBID:1 /DYNAMICBASE /NXCOMPAT /MACHINE:X86 /ERRORREPORT:QUEU
What can/must I do?
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

Laurent

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 32504
    • View Profile
    • SFML's website
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #3 on: April 25, 2012, 10:16:45 am »
Quote
1>sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj)" oder ..
Just a normal warning, nothing to do (english translation would have been better).

Is the program working now?
Laurent Gomila - SFML developer

eXpl0it3r

  • SFML Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 10815
    • View Profile
    • development blog
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #4 on: April 25, 2012, 10:19:16 am »
Sorry .. I see .. and now my next question:
1>sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj)" oder ..
What can/must I do?

It would have been more helpfull if you had posted the full warning message and put the whole block into a 'code' tag.

For you problem: The compiler or linker doesn't just print out error numbers for fun, they are meant to help you track down what's wrong, by reading the coresponding MSDN article: English, German
Official FAQ: https://www.sfml-dev.org/faq.php
Official Discord Server: https://discord.gg/nr4X7Fh
——————————————————————
Dev Blog: https://duerrenberger.dev/blog/

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #5 on: April 25, 2012, 12:09:10 pm »
a) The program ist working now.
b) LNK4099: 'Not for fun', but I do not understand the full backround/hints.
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #6 on: April 25, 2012, 02:32:20 pm »
Here the full warning message:
Code: [Select]
1>------ Neues Erstellen gestartet: Projekt: TestSFML, Konfiguration: Debug Win32 ------
1>Der Buildvorgang wurde am 25.04.2012 14:13:06 gestartet.
1>_PrepareForClean:
1>  Die Datei "Debug\TestSFML.lastbuildstate" wird gelöscht.
1>InitializeBuildStatus:
1>  "Debug\TestSFML.unsuccessfulbuild" wird erstellt, da "AlwaysCreate" angegeben wurde.
1>ClCompile:
1>  stdafx.cpp
1>  TestSFML.cpp
1>sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Clock.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(Err.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Err.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(Lock.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Lock.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(Mutex.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Mutex.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(Sleep.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Sleep.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(String.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(String.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(ThreadLocal.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(ThreadLocal.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(Time.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(Time.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(ClockImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(ClockImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(MutexImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(MutexImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(SleepImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(SleepImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-system-s-d.lib(ThreadLocalImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-system-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-system-s-d.lib(ThreadLocalImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-system-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(GlContext.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(GlContext.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(GlResource.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(GlResource.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(JoystickManager.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(JoystickManager.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(VideoMode.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(VideoMode.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(Window.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(Window.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(WindowImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(WindowImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(WglContext.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(WglContext.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(JoystickImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(JoystickImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(VideoModeImpl.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(VideoModeImpl.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-window-s-d.lib(WindowImplWin32.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-window-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-window-s-d.lib(WindowImplWin32.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-window-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Color.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Color.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Font.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Font.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(GLCheck.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(GLCheck.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Image.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Image.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(ImageLoader.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(ImageLoader.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(RenderStates.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(RenderStates.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(RenderTarget.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(RenderTarget.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(RenderWindow.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(RenderWindow.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Shader.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Shader.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Text.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Text.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Texture.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Texture.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(TextureSaver.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(TextureSaver.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Transform.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Transform.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Transformable.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Transformable.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(View.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(View.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(Vertex.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(Vertex.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>sfml-graphics-s-d.lib(VertexArray.cpp.obj) : warning LNK4099: PDB "sfml-graphics-s-d.pdb" wurde nicht mit "sfml-graphics-s-d.lib(VertexArray.cpp.obj)" oder an "C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\sfml-graphics-s-d.pdb" gefunden; Objekt wird verknüpft, als ob keine Debuginformationen vorhanden wären.
1>  TestSFML.vcxproj -> C:\Kempter\VC10\TestSFMLPrj\Debug\TestSFML.exe
1>FinalizeBuildStatus:
1>  Die Datei "Debug\TestSFML.unsuccessfulbuild" wird gelöscht.
1>  Aktualisieren des Timestamps von "Debug\TestSFML.lastbuildstate".
1>
1>Das Erstellen war erfolgreich.
1>
1>Verstrichene Zeit 00:00:02.05
========== Alles neu erstellen: 1 erfolgreich, Fehler bei 0, 0 übersprungen ==========
I need some help .. I only have found <vc100.pdb> and <TestSFML.pdp> .. is it possible to link without these warnings?
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

Laurent

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 32504
    • View Profile
    • SFML's website
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #7 on: April 25, 2012, 02:35:40 pm »
The warning means that the files containing the debug symbols for SFML (.pdb files) are not found by the debugger. Which is expected since these files are not distributed in the SFML packages.

So your two options are:
- disable this specific warning in your project settings
- recompile SFML to get the debug symbols files

In any case, it won't have any impact on your own program.
Laurent Gomila - SFML developer

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #8 on: April 25, 2012, 03:57:26 pm »
I need tips:
a) How disable the LNK4099 .. I have searched for, but no way founded ?
b) Recompile SFML .. how to do that ?
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

Laurent

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 32504
    • View Profile
    • SFML's website
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #9 on: April 25, 2012, 04:00:37 pm »
Quote
a) How disable the LNK4099 .. I have searched for, but no way founded ?
http://lmgtfy.com/?q=visual+studio+disable+linker+warning

Quote
b) Recompile SFML .. how to do that ?
It is explained in the tutorials.
Laurent Gomila - SFML developer

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #10 on: April 25, 2012, 04:24:27 pm »
Quote
a) How disable the LNK4099 .. I have searched for, but no way founded ?
I have try with: #pragma warning(disable : 4099) .. but this have no reaction.
I have look for your link .. an found this:
Code: [Select]
If you are comfortable with a hex editor, there is an effective solution to this problem in http://www.bottledlight.com/docs/lnk4099.html
Essentially, hex edit your link.exe (after backing it up!) to zap the occurrence of 4099 in the list of non-ignorable warnings. I did it and the hundred or so 4099 warnings disappeared! As the article says, look for the hex bytes 03 10 00 00 (which is 4099 as a 32-bit little-endian hex value). Change it to (say) FF FF 00 00, save the file and you're done.
But, I do not want to hack the <link.exe>.
Quote
b) Recompile SFML .. how to do that ?
Ok .. I look forwards ..
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

Laurent

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 32504
    • View Profile
    • SFML's website
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #11 on: April 25, 2012, 04:29:04 pm »
The first answers say to add "/ignore:4099" to the linker command line. Have you tried?
Laurent Gomila - SFML developer

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #12 on: April 25, 2012, 04:44:47 pm »
Yes, I try .. but it have no effect.
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

HeinzK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • ZwiAner
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #13 on: April 26, 2012, 03:19:59 pm »
My answer to this problem (LNK4099):
DEBUG: sfml-xxx-d.lib
RELEASE: sfml-xxx-s.lib
The trees, that obstruct the view on the forest, can be allowed to fall! (Die Bäume, die die Sicht auf einen Wald versperren, dürfen gefällt werden!)

Laurent

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 32504
    • View Profile
    • SFML's website
    • Email
Re: Problem with 'Hello SFML'
« Reply #14 on: April 26, 2012, 03:31:45 pm »
Since the problem is specific to static libraries in debug mode, linking to dynamic libraries in debug makes the problem disappear indeed. But this is not really a solution since it forces you to link dynamically in debug mode.
Laurent Gomila - SFML developer